Nostalgische verlichting verfraait Donckselaan in Ridderkerk

ongeveer 2 maanden geleden gepubliceerd

De Donckselaan in Ridderkerk is sinds vorige week verrijkt met nostalgische verlichting. Deze sfeervolle update is een resultaat van de jarenlange wens van de bewoners, die het unieke karakter van de Doncksebuurt willen benadrukken.

Nostalgische lantaarnpalen

Er zijn in totaal 31 lantaarnpalen vervangen door nostalgische, sierlijke varianten. Deze nieuwe lantaarnpalen zijn niet alleen een visuele verbetering, maar zijn tevens voorzien van energiezuinige ledverlichting.

Deze verandering is niet de eerste in zijn soort in de Doncksebuurt. Vorig jaar werden er al twintig lantaarnpalen vervangen op andere locaties in de buurt.

Een langverwachte wens

De vervanging van de lantaarnpalen door nostalgische varianten was een belofte aan de bewoners van de Doncksebuurt. Deze wens was er al jaren, om het unieke karakter van dit deel van Ridderkerk te benadrukken. Met de vervanging van deze lantaarnpalen is deze belofte nu ingelost.