Twee Verdachten Opgepakt na Woninginbraak in Ridderkerk

7 maanden geleden gepubliceerd

In de vroege uren van 17 oktober 2023 werden twee mannen uit Ridderkerk, van 26 en 18 jaar oud, op heterdaad betrapt en gearresteerd na een woninginbraak aan de Steur.

Oplettende Buurman

De politie werd gealarmeerd door een oplettende buurman. Na de melding rond 02:00 uur voerden agenten direct een onderzoek uit in de nabije omgeving van de woning. De twee inbrekers vluchtten, maar hun vlucht was niet van lange duur.

Arrestatie

De 26-jarige verdachte rende de Rotterdamseweg op, recht in de armen van de politie. De 18-jarige verdachte sprong in een sloot en was tijdelijk uit het zicht. Echter, dankzij de politiehond werd zijn spoor uiteindelijk gevolgd naar een tuin aan de Rotterdamseweg waar hij zich verborgen hield.

Ondanks meerdere aanwijzingen van de agenten weigerde de 18-jarige verdachte zich over te geven. Hierop werd de politiehond ingezet en kon ook deze verdachte worden aangehouden.

Politiehelikopter

Een politiehelikopter heeft tevens bijgedragen aan de zoektocht door gedurende langere tijd boven Ridderkerk te cirkelen. Beide verdachten zijn inmiddels ingesloten.